دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد
سرخط خبرها

رؤیای ناکام «خانه مدرن و ایده‎ آل»| روایتی از استقبال سرد مشهدی‌ها از ششمین نمایشگاه خانه مدرن و ایده ‎آل+فیلم

  • کد خبر: ۱۸۷۳۴۱
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹
رؤیای ناکام «خانه مدرن و ایده‎ آل»| روایتی از استقبال سرد مشهدی‌ها از ششمین نمایشگاه خانه مدرن و ایده ‎آل+فیلم
ششمین نمایشگاه خانه مدرن و ایده ‎آل از روز سه‌شنبه تا جمعه در مجموعه نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپاست. اگرچه بنا بر اعلام مدیران، ۱۲ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی با کیفیت کامل در اختیار ۱۱۵ شرکت تولیدکننده در حوزه‌های دکوراسیون داخلی، لوازم‌خانگی، مبلمان، لوستر، فرش و کالای خواب قرار گرفته، اما این نمایشگاه چندان مورد استقبال مردم مشهد قرار نگرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، از غرفه‌های غرق در نور لوسترفروش‌ها تا بوی مطبوع چوب در غرفه‌های عرضه مبلمان، نارضایتی و گلایه مهم‌ترین وجه تشابهی است که این روز‌ها در نمایشگاه بین‌المللی مشهد به چشم می‌آید. غرفه‎داران از یک طرف از استقبال سرد مشهدی‌ها و بی‌مهری مدیران نمایشگاه گلایه دارند و بازدیدکنندگان هم از قیمت‌های سرسام‌آوری می‌گویند که باعث شده تا بازدید و سیاحت، تنها دستاوردشان از ششمین نمایشگاه خانه مدرن و ایده‎آل باشد. در این گزارش از نقاط ضعف و قوت رویداد نمایشگاهی این روز‌های مشهدالرضا (ع) می‌گوییم.



دریغ از تبلیغات!

مسئله کاهش قدرت خرید مردم که در سال‌های اخیر در بسیاری از حوزه‌ها نمود داشته و آسیب جدی به چرخه تولید در همه زمینه‌ها وارد کرده، در نمایشگاه امسال خانه مدرن و ایده‎آل هم مشهود بود. با این حال، صرف‌نظر از اینکه بخشی از استقبال سرد مشهدی‌ها به خاطر همین محدودیت در قدرت خرید بوده، اما حقیقت آن است که بسیاری هم حتی کوچک‌ترین اطلاعی از برگزاری این رویداد نداشتند. این را به‌طور خاص در انعکاس گلایه مشترک بسیاری از بازدیدکنندگان دیدیم تا جایی که یک زوج جوان به‌صراحت تأکید داشتند که پس از عبور تصادفی از مقابل نمایشگاه، متوجه چنین رویدادی شده‌اند.



مسعود میری مدیر یکی از غرفه‌های عرضه‌کننده مبلمان و سرویس خواب با اشاره به این موضوع گفت: بیش از ۷۰ میلیون تومان برای دراختیارگیری این غرفه به نمایشگاه بین‌المللی مشهد پرداخت کرده‌ایم و از همکارانمان افرادی هم بوده‌اند که هزینه‌های چند صد میلیون تومانی برای غرفه‌هایشان کرده‌اند، اما دریغ مجموعه نمایشگاهی از تبلیغات شایسته در سطح شهر و حتی به‌کارگیری سامانه پیامکی برای اطلاع‌رسانی عمومی باعث شده تا امسال کمترین از همه ادوار قبل شاهد استقبال بازدیدکنندگان باشیم.

کیفیت عامل تعیین قیمت

همین موضوع پراکندگی تبلیغات و اطلاع‌رسانی محدود شاید دلیل اصلی استقبال ضعیف مردم از این نمایشگاه باشد، اما اگر سری به غرفه‌ها بزنید، با فروشنده‌ها گپ و گفتی داشته باشید و از قیمت‌هایشان سؤال کنید، انگیزه مضاعفی به شما می‌دهد که دست‌خالی از نمایشگاه بیرون بروید. ماجرای مقایسه قیمت محصولات عرضه‌شده در نمایشگاه با نمونه‌های مشابهی که در اپلیکیشن‎های فروش عرضه می‌شود، موضوعی بود که از فروشنده‌ها هم سؤال کردیم.

حسین خادمی که به نمایندگی از یک تولیدی مبلمان و سرویس خواب از استان تهران به نمایشگاه امسال آمده بود، در پاسخ به این موضوع بیان کرد: در هر محصولی، چیزی که در نهایت تعیین‌کننده قیمت است، موضوع کیفیت است. همین که یک تولیدکننده غیربومی هزار کیلومتر راه را به نمایشگاه مشهد می‌آید و محصولات خود را هم با خود می‌آورد، خودش نشانه صادقی است که ثابت می‌کند تولیدکننده از کیفیت خود مطمئن است.



به گفته او، در سال‌های اخیر کارگاه‌های زیرزمینی زیادی در صنف مبلمان به راه افتاده که از ضعیف‌ترین کیفیت چوب و ریل و پارچه برای یک سرویس مبلمان یا تخت خواب استفاده می‌کنند و همین‌ها هم در نهایت می‌توانند قیمتی پایین‌تر از حد معمول بازار اعلام کنند، اما اگر مشتری از خرید چنین محصولی از یک پلتفرم مجازی احساس رضایت کرد باید خود را برای عواقب استفاده از چنین مبلمان یا سرویس خوابی هم آماده کند.

انبارداری به‌صرفه‌تر از تولید!

در نمایشگاه امسال، صرف‌نظر از اینکه تقریباً هیچ شانسی برای ارائه مزیت نسبی در قیمت و جلب نظر بازدیدکنندگان وجود ندارد، اما غرفه‎داران، گلایه‌های به‌حق دیگری هم در حوزه مشکلات عرصه تولید و ادامه فعالیتشان داشتند. سعید تبریزی مدیر یکی از غرفه‌های تولیدکننده لوستر و تجهیزات روشنایی در این باره گفت: مثل خیلی از بازار‌های دیگر، معضل رکود گریبان صنایع وابسته به حوزه روشنایی را هم گرفته است. اینکه قدرت خرید مردم پایین آمده، باعث می‌شود تا تولیدکننده ناچار باشد محصول خود را به‌صورت اقساطی به فروش برساند، اما مواد اولیه خود را نقدی خریداری کند. به‌تدریج، سود حاصل از فروش هم به‌قدری کاهش پیدا کرده که بسیاری از تولیدکنندگان، اجاره کارگاه به انبارداران را بر استمرار تولید ترجیح می‌دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->